(…) Nie chcę, żeby prawnuki moich prawnuków żyły w cywilizacji zastoju.
Jeśli potrzebujesz wypchnąć na wyższy poziom
- motywację do działania,
- zebrania się w sobie, by podjąć odkładane na później decyzje,
- przyjrzeć się, co rozwijać, zmieniać, odkrywać
– to ta książka może być pomocna, z jednego prostego powodu – feerii pomysłów, planów, idei, jakie powstały i nadal powstają w głowie p. Jeffa (Alexa, Amazon Studios, sklepy Amazon, Amazon Go, Washington Post, Blue Origin).
Choć ta książka jest o wzlotach, wtopach, wyboistej drodze, zarzutach, kompromisach, uproszczeniach i przegięciach – to z mojego punktu widzenia, stanowi inspirujący przykład m.in. grup „dwupizzowych”, kompromisów między prędkością a dokładnością, myślenia nieszablonowo i szukania rozwiązań służących klientom poza horyzontem tego, co wypróbowane i sprawdzone. Dużo zaparkowanych jest zagadnień dotyczących tworzenia środowiska jednej opcji – sukcesu, oraz przekonania, że Amazon jest uparty w wizji i plastyczny w szczegółach. Z drugiej zaś strony, w cieniu znajdziesz szczegóły celowego darwinizmu tj. regularnego zwalniania najmniej produktywnych osób, demokracji, która umiera w ciemności i byciu indykiem podczas Święta Dziękczynienia.
Google wiedział, czego ludzie szukają, Facebook, co lubią, natomiast Amazon dysponował najważniejszymi danymi: co naprawdę kupują.
Cokolwiek, gdziekolwiek kupujesz, wybierasz – warto w wolnej chwili przyjrzeć się, jak zaczynała i jak działa najpotężniejsza firma świata i jak myśli i podejmuje decyzje jej twórca.